Архітектура

Лев Влодек – один з авторів сучасного вигляду Одеси

У дев’ятнадцятому столітті практикувалося відправляти студентів-архітекторів після закінчення навчальних закладів в різні міста для практики і роботи. Таким чином в Одесу потрапив Лев Влодек і в буквальному сенсі створив знайомий усім образ цього приморського міста.

Одесі щастило з архітекторами, які приїжджали сюди в XVIII і XIX століттях, приваблені новими можливостями і активним розвитком міського середовища. Тоді ж тут з’явилися одні з найяскравіших і відомих одеських будинків. Вони є символами міста і сьогодні.
                                   Лев Влодек

Готель “Велика Московська” (тут і далі – арх. Л. Влодек)

Училище торгового мореплавання

Леву Влодеку (або Одесі) пощастило – його відправили до Одеси за розподілом студентів від Петербурзького будівельного училища. Лев поступив туди ще будучи сімнадцятирічним юнаком, приїхавши зі свого рідного міста Житомира.
Коли молодий архітектор прибув на своє нове місце роботи, то побачив, що насправді Одеський Будівельний Комітет переживає не найкращий час. Але це абсолютно не збентежило Влодека. У 1864 році він стає членом Товариства Інженерів і Архітекторів, і відразу ж займає посаду помічника міського архітектора Німетца.

Будинок по вулиці Новосельського, 79

Уже на той момент у Льва Львовича було багато задумів, готових планів і креслень житлових будинків. Влодек був різнобічною людиною і завжди використовував на практиці знання, отримані в різних галузях діяльності. Наприклад, у нього був досвід управління бетонними заводами, що в майбутньому посприяло появі проектів з досить інноваційними рішеннями за мірками того часу.

Він використовував бетон і армовані конструкції для фундаменту готелю «Великий Московський», «Пасажу», римсько-католицького собору. Найбільш грандіозним його проектом був Будинок з атлантами або, по-іншому, Будинок Фальц-Фейна.

У 1915 році він стає головним архітектором міста.
Готель” Пасаж “

Серед напрацьовок Влодека є і промислова архітектура. За його проектом побудували Рішельєвське депо парового трамвая, насосну станцію міського водопроводу і очисні склади.
Комплекс Одеської всеросійської виставки

Повернувшись від будівництва промислових об’єктів до житлових будинків він вибрав для себе напрямок економічності і довговічності. Саме це відбилося в дитячому притулку по Княжій, 4, рятувальній станції в Люстдорфе, церкві Св. Адріана і Наталії на Французькому бульварі.
Комплекс Одеської всеросійської виставки

Архітектор Влодек постійно міняв і трансформував свій архітектурний стиль. Він міг використовувати невідшліфовану цегла і пишний декор, з часом йому припало до душі використання смальти, кування, ліпний декор, поступово переймаючи принципи модерну і перетворюючи будівлі в скульптури.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *